Результати соціологічного дослідження громадської думки мешканців Херсонської міської громади.
Методологія: онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправлялося потенційним респондентам із бази даних (дослідницької онлайнпанелі Херсонської громади). Вибірка сформована на основі демографічних показників станом на 1 січня 2022 року. За таких показників похибка дослідження не перевищує 5% з вірогідністю 0.95. У вибірці представлені як херсонці, які зараз знаходяться в громаді, так і ті, хто виїхав з Херсона після 24.02.2022 і перебуває зараз в інших областях України або за кордоном. Офіційні дані щодо міграцій херсонців наразі відсутні, тому немає можливості оцінити представленість у вибірці респондентів за цією ознакою, проте існують підстави вважати, що співвідношення у вибірці респондентів, які залишились в громаді є більшим, ніж у реальності, що може впливати на результати дослідження.
Мета дослідження: виявляння динаміки думки херсонців з важливих соціальноекономічних питань та оцінки ними ситуації в громаді.
Обсяг вибірки: 413 респондентів.
Терміни проведення польового етапу: 15 – 29 грудня 2023 року.
Замовник дослідження: Фонд громади міста Херсон «Захист».
Виконавці дослідження: Олег Сінаюк (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, директор), Микола Гоманюк (Херсонське обласне відділення Соціологічної асоціації України, голова), Ігор Даниленко (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, аналітик).
Ключові результати
1.Життя в умовах війни та евакуації призвело до значних змін в житті херсонців. Більше половини (53%) змінили роботу, тип свого заняття. Збільшилася кількість непрацюючих (+28%). Очікувано, що для значної частини опитаних ці зміни були пов’язані з низхідною соціальною мобільністю — третина (30%) херсонців відкотилася назад по кар’єрній драбині. Проте 11% вдалося підвищити свій соціальний статус, знайти нові життєві перспективи та збільшити свої прибутки. Причому більше таких виявилося серед тих, хто виїхав з міста.
2.В 2022 році більшість херсонців залишилася без відпочинкової відпустки. В 2023 році ситуація в робочій сфері дещо стабілізувалася і більше третини опитаних вже могли дозволити собі відпустку.
3.Підвищується і мовна компетенція херсонців. 27% повідомили, що в даний час вивчають іноземну мову. До трійки найбільш затребуваних мов потрапила англійська, німецька та польська. Вивчають мови херсонці переважно самостійно.
4.Попри те, що в медіа часто пишуть про розвалені під час війни родини, дані опитування показують, що кількість розлучень та овдовінь хоч і підвищилася, але не критично. Розпад подружжів як зареєстрованих, так і незареєстрованих більше декларували респонденти, які зараз знаходяться в Херсоні.
5.Дані опитувань підтверджують складну демографічну ситуацію у Херсоні, яка і до початку повномасштабної агресії була непростою. Лише 7% опитаних сказали, що в їх родинах (розширених) в 2023 році народжувалися діти. Половина з них народилася у Херсоні, половина — за межами міста.
6.Більшість тих, хто виїхав з міста, зараз проживає в орендованому житлі. Якщо до війни 88% тих, хто виїхав з міста, жили у власному житлі, то зараз таких серед них лише 4%. Такі незручності дехто компенсував придбанням власного авто – 6% мігрантів купили машини після 24-02-2022.
7.Новорічні свята були для херсонців не такими, як до війни. Приблизно половина тих, хто раніше встановлював новорічну ялинку вдома, не робили цього на ці новорічні свята.
Повний текст дослідження можете завантажити тут.
Дослідження проведено БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст продукту є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.
Відтворення та використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або використання будь-яким іншим способом з обов’язковим посиланням на джерело.