Херсонці як благодійники: звіт за результатами дослідження

6 Березня 2024

Результати соціологічного дослідження громадської думки мешканців Херсонської міської громади.

Методологія: онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправлялося потенційним респондентам із бази даних (дослідницької онлайнпанелі Херсонської громади). Вибірка сформована на основі демографічних показників станом на 1 січня 2022 року. За таких показників похибка дослідження не перевищує 5% з вірогідністю 0.95. У вибірці представлені як херсонці, які зараз знаходяться в громаді, так і ті, хто виїхав з Херсона після 24.02.2022 і перебуває зараз в інших областях України або за кордоном. Офіційні дані щодо міграцій херсонців наразі відсутні, тому немає можливості оцінити представленість у вибірці респондентів за цією ознакою, проте існують підстави вважати, що співвідношення у вибірці респондентів, які залишились в громаді є більшим, ніж у реальності, що може впливати на результати дослідження.

Мета дослідження: самооцінка херсонців своїх практик, які можна віднести до благодійності. Обсяг вибірки: 410 респондентів.

Терміни проведення польового етапу: з 3 по 18 лютого 2024 року.

Замовник дослідження: Фонд громади міста Херсон «Захист».

Виконавці дослідження: Олег Сінаюк (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, директор), Микола Гоманюк (Херсонське обласне відділення Соціологічної асоціації України, голова), Ігор Даниленко (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, аналітик).

Ключові результати

1.Чотири п’ятих херсонців декларують те, що починаючи з початку повномасштабного вторгнення вони були задіяні у практиках, які можна віднести до благодійних. Дещо вищою частка (на 6%) таких є серед тих, хто зараз не знаходиться на території громади.

2.Найбільш розповсюдженими видами благодійних практик є грошова допомога (донати) (86% респондентів заявили про це) та безоплатна передача їжі, одягу, ліків та іншого майна (51%). Причому донати більш розповсюджені серед тих, хто зараз не знаходиться на території громади – 92% порівняно з 80% тих, хто зараз в Херсоні. А безоплатна передача їжі, одягу, ліків та іншого майна більш характерна для тих, хто зараз у Херсоні – 53% на 47%.

3.Найбільше коштів херсонці донатять на Сили оборони України (разом 87%). З них, той, хто в місті – 92%, хто не в Херсоні – 83%. У трійці тих, на кого ще донатили опитані херсонці, опинилися поранені військові (35%) та постраждалі під час теракту на Каховській ГЕС (33%). Кожний четвертий, хто зараз у Херсоні (27%), донатить також особам, які знаходяться в окупації.

4.Найбільш розповсюдженим адресатом пожертви є посередник – або благодійний фонд (63%), або волонтер (52%). На кінцевих користувачів херсонці донатили менше: на військові частини – 36%, на цивільних – 24% та на конкретних бійців – 18%.

5.Сума від 100 до 1000 гривень – це найбільш розповсюджений діапазон донату. Більшість з тих, хто не донатить, робить це не через відсутність довіри, а через брак коштів.

6.Більшість опитаних відповідально ставиться до своїх внесків і перевіряє, на кого і куди пішли їх кошти. 49% перевіряє факти надання допомоги, 40% перевіряє сторінки реципієнтів у соцмережах та реєстрах. 66% воліє донатити на вже перевірені інституції чи особи.

Повний текст дослідження можете завантажити тут.

Дослідження проведено БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст продукту є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Відтворення та використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або використання будь-яким іншим способом з обов’язковим посиланням на джерело.

Херсонські дачі (UA)

Херсонські дачі (UA)

Звіт за результатами соціологічного онлайн-дослідження. Методологія:...