З 1 липня соціальні виплати адмініструє Пенсійний фонд України

26 Червня 2025

Важливо: для отримувачів соціальних допомог нічого не змінюється. Ви, як і раніше, будете отримувати свої виплати, якщо маєте на них право.

Що змінюється?

🔹 Всі процеси передаються Пенсійному фонду України — органу з потужною цифровою ІТ-системою.

🔹 Заявки розглядатимуться швидше, а щомісячні нарахування — автоматично.

🔹 Більше місць для звернення: тепер можна подати документи не лише в ЦНАП чи орган місцевої влади, а й у найближчому сервісному центрі ПФУ.

📲 Зручно онлайн — через портал portal.pfu.gov.ua або мобільний застосунок.

🏢 Або офлайн — у понад 500 сервісних центрах ПФУ по всій країні.

Як було раніше?

На районному, потім обласному рівні органів соціального захисту населення формувалися паперові відомості. Звідти вони передавалися на державний рівень, де здійснювались необхідні нарахування. Після цього цілісна платіжна відомість знов передавалась на обласний рівень, а область розділяла відомості для районів. І тільки після цього районні управління соціального захисту могли звернутися з нею до банку для подальших нарахувань людям. 

Такий тривалий процес вимагав багато зусиль та часу. Він сповільнював отримання виплат. Також є непоодинокі випадки заборгованостей, які виникають саме через значне перевантаження органів соціального захисту населення. 

Як буде з 1 липня?

Замість обігу паперових відомостей – цифровізація процесів. Після звернення людини до будь-якої доступної точки, заявка через онлайн-сервіси потраплятиме одразу в опрацювання працівнику Пенсійного фонду. Після розгляду – призначення виплати на картку людини в тому банку, де вона обслуговується. 

Завдяки цифровізації, всі заявки будуть обліковуватись онлайн і значно швидше. Це дозволить також ліквідувати накопичені борги. 

Нагадуємо, що звертатися до ПФУ можна як онлайн (доступний портал електронних послуг і мобільний додаток), так і офлайн (Фонд має понад півтисячі сервісних центрів на підконтрольній Україні.