За законом військовозобов’язаний повинен з’явитись до ТЦК за відповідною повісткою у вказану в ній дату і час. Відповідальність за таке правопорушення може наступати різна в залежності від виду повістки і повторності неявки.
Якщо особа не з’явилася до ТЦК по повістці для уточнення облікових даних або проходження медкомісії без поважних причин загрожує адміністративна відповідальність за ст. 210-1 КУпАП (порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію).
Якщо таке правопорушення вчинено вперше, то наступає наступна відповідальність у вигляді штрафу:
Для громадян — від 1700 грн до 3400 грн;
Для посадових осіб — від 3400 грн до 5100 грн.
Якщо правопорушення скоєно повторно протягом року в особливий період, штрафи наступні:
Для громадян — від 3400 грн до 5100 грн;
Для посадових осіб — від 5100 грн до 8500 грн.
Перед притягненням особи до відповідальності за вказане правопорушення здійснюється розгляд справи, яка має свою процедуру і порядок. Лише після цього і в разі дотримання усіх процедурних моментів відповідна посадова особа може винести постанову про накладення адміністративного штрафу. Ця постанова може бути оскаржена і в разі її незаконності – скасована.
Процедура притягнення особи до відповідальності складається з наступних етапів:
Уповноважена особа ТЦК складає протокол про адміністративне правопорушення та надсилає його особі з повідомленням про виклик до ТЦК для розгляду справи.
Справа розглядається керівником ТЦК в присутності особи, яка притягається до відповідальності. За відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про розгляд справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
За результатами розгляду справи виноситься постанова про накладення штрафу або про закриття справи.
Що буде підставою для скасування постанови про накладення штрафу?
1.Неповідомлення або неналежне повідомлення про розгляд справи
Якщо протокол про адміністративне правопорушення ст.210-1 КУпАП був складений за відсутності особи та не вручений їй. Доказів повідомлення особи про дату, час та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення немає.
протокол та постанова про накладення штрафу були винесені в один день, без належного повідомлення особи про розгляд справи та надіслані їй одним листом.
вручення листа з повісткою не особисто військовозобов’язаному, а іншому члену його сім’ї.
2.Невірне складання адміністративних матеріалів та відсутність обов’язкових реквізитів
Не зазначена частина статті 210-1 КУпАП, за якою особу визнано винуватою, тобто відсутня правова кваліфікація.
Не виконані вимоги ст. 280 КУпАП, а саме, не з’ясовано: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що помякшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
3.Наявність поважних причин для неявки
Правопорушенням вважається лише умисна неявка до ТЦК без поважних причин.
Неявка особи до ТЦК через хворобу є поважною причиною, тому в разі повідомлення ТЦК про такі обставини з проханням викликати його на іншу дату, постанова про притягнення до відповідальності такої особи буде незаконною. ТЦК має перевірити поважність неявки військовозобов’язаного і тільки потім приймати рішення щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності.