Методологія: онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправлялося потенційним респондентам із бази даних (дослідницької онлайн-панелі Херсонської громади). Вибірка сформована на основі демографічних показників станом на 1 січня 2022 року. За таких показників похибка дослідження не перевищує 5% з вірогідністю 0.95. У вибірці представлені як херсонці, які зараз знаходяться в громаді, так і ті, хто виїхав з Херсона після 24.02.2022 і перебуває зараз в інших областях України або за кордоном. Офіційні дані щодо міграцій херсонців наразі відсутні, тому немає можливості оцінити представленість у вибірці респондентів за цією ознакою. Проте існують підстави вважати, що співвідношення у вибірці респондентів, які залишились в громаді, є більшим, ніж у реальності, що може впливати на результати дослідження.
Мета дослідження: з’ясувати оцінку херсонцями стійкості громади та різних аспектів функціонування Громадської ради при Херсонській МВА.
Обсяг вибірки: 400 респондентів.
Терміни проведення польового етапу: з 5 по 30 березня 2025 року.
Замовник дослідження: Фонд громади міста Херсон «Захист».
Виконавці дослідження: Микола Гоманюк (Херсонське обласне відділення Соціологічної асоціації України, голова), Олег Сінаюк (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, директор), Ігор Даниленко (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, аналітик).
Ключові результати
1.Для більшої частини (64%) опитаних херсонців стійкість громади асоціюється передусім з перебуванням Херсона у складі України. На другому місці – стала робота критичної інфраструктури (62%). Причому останній фактор виявився більш значущим для тих, хто зараз не в місті. І на третьому місці – фізична безпека (56%).
2.Більшість опитаних оцінили стійкість Херсонської громади як середню – 5,6 за 10-бальною шкалою, що немало як на прифронтової громади.
3.Найбільш важливою для стійкості громади є діяльність Збройних сил України, самих херсонців та комунальників – у цих інституцій рейтинг в оцінці стійкості сягнув понад 70%.
4.Ключовими факторами підтримки стійкості виявилися: взаємопідтримка (69%), адаптація до ситуації в місті (61%) та патріотизм (55%), а факторами зниження –обстріли (83%), корупція (77%) та безробіття (66%).
5.82% респондентів вважають важливим залучення херсонців та громадськості загалом до процесу обговорення та ухвалення рішень у громаді під час війни, а 61% думають, що міська влада недостатньо проводить зустрічей та обговорень з населенням.
6.Найбільш бажаними (набрали половину та більше відповідей) формами участі громадян в обговоренні рішень міської влади в Херсоні виявилися опитування громадської думки, публічні звіти посадових осіб перед населенням, гарячі телефонні лінії з обов’язковою фіксацією всіх пропозицій, регулярні збирання пропозицій від громадян через офіційний сайт і збирання пропозицій херсонців при формуванні місцевого бюджету.
7.80% опитаних херсонців схвально оцінили ідею створення Громадської ради при Херсонській міській військовій адміністрації. 66% вважають, що вона має формуватися так: представники громадськості подають свої кандидатури, а херсонці за них голосують.
8.Також херсонці воліють, щоб Громадська рада при Херсонській МВА досить часто оновлювалася: раз на рік (48%) або раз на два роки (25%).
9.У своїх оцінках роботи Громадської ради при Херсонській МВА херсонці, які знаходяться в місті, і херсонці, що виїхали, переважно показували одностайність. За винятком одного питання – «Чи треба запрошувати до роботи Громадської ради при Херсонській міській військовій адміністрації тих херсонців, які виїхали з Херсона?». Схвальну відповідь на нього дали 33% з тих, хто зараз у місті, і 56% з тих, хто виїхав з громади.
10.Основні питання, якими, на думку опитних, має займатися Громадська рада при Херсонській МВА – це соціальні питання (73%), контроль за Херсонською МВА (69%) та економічні питання (бюджетні питання) (63%).
Ознайомитись з повним звітом за результатами дослідження ви можете, завантаживши його.
Дослідження проведено БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» за підтримки Національної мережі розвитку локальної філантропії та GlobalGiving
Відтворення та використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або використання будь-яким іншим способом з обов’язковим посиланням на джерело.