Інформаційна поведінка Херсонців. Звіт за результатами соціологічного онлайн-дослідження

1 Жовтня 2024

Звіт за результатами дослідження онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправлялося потенційним респондентам із бази даних (дослідницької онлайн-панелі Херсонської громади).
Мета дослідження: з’ясувати особливості поведінки херсонців в інформаційному полі.

Ключові результати:
Більше половини опитаних перевіряє новини декілька разів на день (53%). Майже чверть (26%) перевіряє щогодини, а 17% обрали відповідь «1-2 рази на день».

94% респондентів зазначили телеграм-канали як головне джерело інформації про громаду. На другому місці опинилися розмови з близькими та знайомими – 57%. Майже з однаковою періодичністю опитані користуються Ютуб-каналами, Фейсбуком, та інтернет- сайтами – 36%, 35% та 34% відповідно. Іншими значущими ресурсами стали Вайбер-групи (25%) та ТБ (17%). Херсонці, які живуть за межами громади, частіше отримують інформацію про Херсон через особисті контакти (66%), тоді як нинішні жителі громади порівняно з ними частіше обирають Вайбер (30%) та ТБ (24%).

Серед найбільш популярних Телеграм-каналів на перших трьох місцях (зі значним відривом від інших) опинилися Х*евый Херсон (77%), Херсон: Война без фейков (61%) та Николаевский Ванёк (57%). Високим рівнем популярності серед опитаних херсонців також користуються ТГ-канали Суспільне Херсон (31%), Костянтин Риженко (28%), Мост (23%) та Вгору. Херсон (20%). ТГ-канали місцевих органів влади використовують приблизно 20% опитаних.

Серед офіційних ресурсів з найбільшою періодичністю опитані користуються Телеграм-каналами (щодня канал ОДА-ОВА переглядає 21% опитаних, а міської військової адміністрації – 22%). Офіційний сайт на другому місці, його щодня переглядає 13% (ОДА-ОВА) та 14% (міська ВА) опитаних. Фейсбук-сторінки ВА менш популярні (10% та 9% щоденних переглядів відповідно).

Серед опитаних, які живуть в Херсоні, періодичність використання офіційних джерел значно вища. Так, ТГ-канали ОДА-ОВА та міської ВА щодня переглядає 26% та 31% опитаних, офіційні сайти – 20% та 19% відповідно та ФБ-сторінки 14% та 13%. Ті, хто живе не в Херсоні, набагато менше користуються офіційними інформаційними ресурсами. ТГ-канал ОДА-ОВА щодня переглядає 14% опитаних, всі інші ресурси 7% або менше.

Найчастіше опитані шукають інформацію про обстріли (82%), про життя громади (71%), тривоги (41%), соціальні послуги (34%), відновлення та відбудову (33%), можливість отримання гуманітарної допомоги (33%) та контакти різних установ (29%). Херсонці за межами міста ще частіше шукають інформацію про обстріли (88% до 78% жителів міста) та життя в громаді (84% до 62%), а також про відновлення та відбудову (38% до 30%).

Щодо інформації, якої бракує опитаним, на перших місцях – отримання гуманітарної допомоги (35%), соціальні послуги (34%), відновлення (29%). Херсонцям за межами міста частіше бракує інформації про відновлення (37% до 23% жителів міста) і можливості відшкодування (32% до 24%), тоді як жителі міста частіше зазначали брак інформації про можливість отримання гуманітарної допомоги (44% до 23%), можливість отримання безкоштовних консультацій (26% до 19%) і транспортне сполучення (22% до 14%).

Співставлення інформації, яку опитані шукають на офіційних каналах, та якої їм вистачає, загалом показує, що опитаним вистачає інформації про майже всі теми скоріше, ніж вони шукають цю інформацію. Це свідчить про те, що багато інформації вже відомо, або що вона успішно поширюється іншими методами, ніж офіційними каналами. Брак інформації наявний лише про отримання гуманітарної допомоги, де лише 39% опитаних зазначило, що її вистачає (хоча лише 33% шукають цю інформацію). Також лише 47% знаходять достатньо інформації про відшкодування житла (а 25% шукають).

Ознайомитись з повним звітом за результатами дослідження ви можете завантаживши його:

Дослідження проведено БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні.
Зміст продукту є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.

Відтворення та використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або використання будь-яким іншим способом з обов’язковим посиланням на джерело.