Результати соціологічного дослідження громадської думки мешканців Херсонської міської громади.
Методологія: онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку відправлялося потенційним респондентам із бази даних (дослідницької онлайнпанелі Херсонської громади). Вибірка сформована на основі демографічних показників станом на 1 січня 2022 року. За таких показників похибка дослідження не перевищує 5% з вірогідністю 0.95. У вибірці представлені як херсонці, які зараз знаходяться в громаді, так і ті, хто виїхав з Херсона після 24.02.2022 і перебуває зараз в інших областях України або за кордоном. Офіційні дані щодо міграцій херсонців наразі відсутні, тому немає можливості оцінити представленість у вибірці респондентів за цією ознакою, проте існують підстави вважати, що співвідношення у вибірці респондентів, які залишились в громаді є більшим, ніж у реальності, що може впливати на результати дослідження.
Мета дослідження: виявляння динаміки думки херсонців з важливих соціальноекономічних питань та оцінки ними ситуації в громаді.
Обсяг вибірки: 831 респондент.
Терміни проведення польового етапу: 5 – 21 грудня 2023 року.
Замовник дослідження: Фонд громади міста Херсон «Захист».
Виконавці дослідження: Олег Сінаюк (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, директор), Микола Гоманюк (Херсонське обласне відділення Соціологічної асоціації України, голова), Ігор Даниленко (ТОВ Нью Імідж Маркетинг Груп, аналітик).
Ключові результати
1.Громадська думка херсонців віддзеркалює ускладнення ситуації у громаді, спричиненою війною взагалі та підсиленням інтенсивності російських обстрілів міста Херсона на інших населених пунктів громади протягом останніх декількох місяців. Про це говорять як збільшення показників прямих втрат, яких зазнали херсонці (руйнування, поранення, розлади, жертви тощо), так і оцінки можливостей повернення додому, динаміка яких має чітку тенденцію до зниження.
2.Протягом останніх місяців спостерігається також тенденція до накопичення системних проблем, спричинених російською агресією, таких як безробіття, залежність від гуманітарної допомоги, наслідків обстрілів тощо. В той самий час, в оцінках респондентів видно, що громада, комунальні заклади та підприємства, міські управління держустанов контролюють ситуацію у місті, справляються з викликами військового часу, по мірі можливостей успішно вирішують проблеми, які знаходяться у сфері їх відповідальності. Усе це відображається в оцінці рівня довіри до ключових інституцій.
3.Результати опитувань також показують, що херсонці попри все не зневірилися. Всі питання про відновлення, подальший розвиток міста ретельно опрацьовувалися учасниками опитувань, варіант відповіді «важко відповісти» у всіх питаннях про майбутнє набирав лише декілька відсотків. Це означає, що херсонці бачать майбутнє міста. Так само «очікування на покращення» та «надія» (хоча і разом з «тривогою»), а не «розпач» є основними відчуттями херсонців за останні декілька місяців.
4.Спостерігається також тенденція до інформаційної втоми. Хоча інтенсивність та структура споживання інформації за останній час помітно не змінилися, ми бачимо, що херсонці стали відписуватися від телеграм-каналів – основного джерела інформації в громаді. Причому, бачення ситуації у місті ззовні (тими, хто виїхав) більш складніше/драматичне, ніж серед тих, хто зараз залишається у місті.
5.У той самих час значній частині херсонців бракує інформації про діяльність місцевих органів влади, знань куди звертатися за допомогою, адрес працюючих установ тощо.
6.Підсумовуючи результати за липень-грудень 2023 року, можна впевнено сказати, що слова про незламність херсонців – це не пишномовна фраза, а реальність.
Повний текст дослідження можете завантажити тут.
Дослідження проведено БО «Фонд громади міста Херсон «Захист» в рамках Програми сприяння громадській активності «Долучайся!», що фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) та здійснюється Pact в Україні. Зміст продукту є винятковою відповідальністю Pact та його партнерів i не обов’язково відображає погляди Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) або уряду США.
Відтворення та використання будь-якої частини цього продукту в будь-якому форматі, включаючи графічний, електронний, копіювання або використання будь-яким іншим способом з обов’язковим посиланням на джерело.